July 7, 2022

KETIKA DAN KALIMAT

Pada tanggal 1 Julai maka berakhirlah kuliah Multimedia dalam Bahasa. Kalini Prof kasi luah jelaa apa nak luah so yeahh here we goo HAHAHAHAH. Firstly, masa awal daftar subjek ini, saya macam ehh subjek multimedia punn ada ehh kena belajar so saya fikir yelaa mungkin kami juga boleh ceburi bidang multimedia memandangkan course kami pasaran terbuka gituu. Pada minggu pertama, join class prof perkataan yang prof selalu sebut adalah 'Chakaman' HAHAHAH, masatu saya macam wow bapak ahh mesti prof kuat layan kdrama sebab saya pun kaki kdrama setakat nak sebut perkataan atau nak faham perkataan asas korea ni halah kacang jee HEHEHEHE. Tapi bila saya singgah blog prof, baru saya tahu prof pernah bekerja kat sane. Masalahnya bukan kat korea jee merata dunia fuhh. Dan sejak daripada itu saya kuat juga laa berangan konon nak jadi macam prof merata travel HAHAHAH, tapi angan-angan dulu gituu.

Okay next, kalau berkenaan dengan intipati kursus ni jujur saya kata banyak gilerr benda yang saya belajar. Dulu amik gambar, main amik jee janji macam ada gambar untuk kenangan. Nohh sekarang kalau kat pantai time sunset tuu nak amik gambar siluet laa, kalau dulu sebutnya gambar gelap tak nampak mukaa yelaa masatu mana ada ilmu lagi. Tapi sekarang dengan bangganya menyebut nak amik gamba siluet sekali member2 pun tanya gambar sileut macam mana. Nahh masa ni bangga yaa saya dengan ilmu fotografi daripada prof.  Sebenarnya kita ni tahu jee nak amik gambar, tapi kita tak tahu asas nama fotografi tuu. Banyak juga laa gambar dalam fone semester ini terutamanya khas untuk subjek multimedia, tapi bila duk srcoll balik rasa puas hati sebab yelaa rasa laa ilmu tuu memang bermanfaat.

Kalau pasal videografi pulak, perghh pada saya memang seronok. Tapi tipu laa saya kata takde tekanan kann bukan daripada tugasan sahaja malah daripada rakan sepasukan juga. Namun pada saya kalau tak gaduh memang tak gempak laa HAHAHAHAH, bilaa ada perselisihan mulut baru nampak production atau kumpulan tuu hidup HEHEHEH. Tapi sikit laa yang saya rasa terkilan sebab kami tak dapat berkumpul bersama secara fizikal hanya online sahaja, kalau ada punn tapi tak lengkap laa 11 orang hmm. Okay dah taknak cerita sendu gini, next setiap kali saya tengok video2 senior untuk rujukan, saya macam ni kalau kita semua dh abis belajar atau mungkin dh bekerja kalau tengok balik boleh berdekah sorang HAHAHHAAHHA. Kadang benda macam ni nampak kecik, tapi kenangan dia tuu besar yaa. Terima kasih kepada Prof terutamnya sebab bagi kami tugasan video2 nanti boleh laa kami tunjuk kat anak cucu yang kami pelajar cemerlang dan terbilang gituuu. Dannn terimaa kasih jugaa prof sebab selalu sabarr dengan kami yang sentiasa mintak extra masa untuk tugasan HAHAHA. Apaa apa prof memang THE BEST AND SEMPOI, YEAH <3

Akhir sekali ni, khas untuk Atma Perwira Production. Terima kasih untuk semua kenangan dan susah senang. Walaupun banyak jugak laa angin lintang ribut taufan yang melanda tapi kita tetap utuh  sehingga semester ini tamat. Yana harap sangat yang pertalian Atma Perwira kita ni tak akhir gituu jee bila semua dah dapat A nanti HEHEHEH. Saya dengan rendah diri ingin mohon maaf seandainya ada terkutuk, termaki, terhina, terbawang (yaa memang ada sebenarnya kskkskks) dan berharap sangat di antara kita tidak menyimpan dendam serta sebagainya yang tidak baik. Buang yang keruh, ambil yang jernih cehh gituu. Apaa apaa thank youuu untuk segala usaha kita bersama dalam melaksanakan tugasan dengan baiknya. KORANG MEMANG AWESOME <3


"INCOMPLETE"


"Bukti Kehadiran"


[1/7/2022]


No comments:

Post a Comment

BBM3410 MULTIMEDIA DALAM BAHASA [2022]

Senarai Tugasan BBM3410 2022 Minggu 2 Elemen Asas Grafik Infografik : Instagram Mesra Pengguna Akaun Instagram Minggu 3 Asas fotografi : Lon...